DRIFTARBETE – Molnmiljön 2/10

Datum: 2017-10-02
Tidpunkt: 08.00- 12.00

Vid angiven tidpunkt kommer vi utföra en uppgradering av Ballou Moln. Inga befintliga molnservrar kommer påverkas. Under tiden för driftarbetet kommer kontrollpanelen för Ballou Moln inkl VPS vara oåtkomlig och det är därmed inte möjligt att till exempel skapa nya servrar, ändra på minne, disk eller CPU. Vi kommer meddela när arbetet är klart.

Kl 11.45 Uppgraderingen är klar. Dock kommer ett kort driftavbrott ske på kontrollpanelen i samband med omstart. Alla servrar kommer att fungera som vanligt.

Kl 13.00 Vi avslutar då allt är klart.

.


DRIFTSTÖRNING – E-posttjänst Nmail

Datum: 2017-09-22
Tidpunkt: 20:10

Just nu har vi en driftstörning på e-poststjänst nmail. Påverkan: kan inte ta emot mail.
Våra tekniker jobbar för att lösa problemet så snabbt som möjligt. Vi återkommer med information.

Kl 20:30 Vår leverantör felsöker. Vi återkommer med information.

Kl 21:30 Problemet kvarstår. Våra tekniker fortsätter felsökningen ihop med vår leverantör. Vi återkommer när ny information finns.

23/9 Kl 07:20 Problemet är lokaliserat och åtgärdat.


DRIFTSTÖRNING – Telefonväxeln

Datum: 2017-09-21
Tidpunkt: 15:48

Just nu har vi en driftstörning på vår telefonväxel. Detta innebär att ni inte kommer fram varken på vårt beredskapsnummer eller vanliga telefonväxel. Det går förstås bra att maila in till support@ballou.se
Vår leverantör jobbar på att lösa problemet så snabbt som möjligt. Vi återkommer med information.

Kl 16:30 Fortfarande samma problem. Återkommer med mer information så snart det finns någon.

Kl 17:00 Vår leverantör har lokaliserat problemet och jobbar på en lösning. From nu har vi ett tillfälligt beredskapsnummer där ni kan nå vår jour.

Kl 20:25 Vår leverantör har löst problemet. Ni når oss nu på det vanliga beredskapsnumret.


DRIFTSTÖRNING 9/9 kl 20.00 – Ballou Moln

Kl 20:00 Vi har just nu en driftstörning i vår molnmiljö. Endast ett fåtal servrar är påverkade. Tekniker arbetar för att lösa problemet så fort som möjligt. Vi återkommer med information.

Kl 20:08 Alla servrar är omstartade som låg på den drabbade hypervisern. Nu fungerar allt som det ska.